Browser-ul dvs. nu acceptă script-uri!
Activați opțiunea javascript sau vă rugăm să luați legătura telefonică cu operatorii noștri

Serviciul lucrează

de luni pînă vineri între orele 8:30 - 19:00, sîmbata între 9:00 - 17:00 iar duminica între 10:00 - 14:00

Orange: +373 68 93 01 91 Moldcell: +373 79 93 01 91 Fix: +373 22 93 01 91

la adresa: mun. Chişinău, str. Mitropolit Dosoftei, 118

Contacte

Despre asigurarea CMR

Ce este o asigurare de tip CMR
Poliţa CMR este asigurarea de răspundere a transportatorului pentru marfa transportată în calitate de cărăuş. Acest tip de poliţă de asigurare este încheiată în mod obişnuit de companiile care au ca domeniu de activitate transporturile în ţară sau străinătate. Transportatorul încheie o poliţă CMR fie că este vorba despre un vehicul proprietate personală, închiriat sau în gestiune.
Politica CMR protejează încărcătura în timpul transportului în conformitate cu art. 17 și 23 din "Convenția privind contractul de transport rutier internațional de mărfuri".
Nevoia de asigurare CMR
Din punct de vedere juridic, asigurarea CMR este o asigurare voluntară care este reglementată de prevederile Convenției privind contractul de transport rutier internațional de mărfuri (Convenția CMR). Cu toate acestea, în practică, una dintre condițiile de obținere a unei comenzi pentru transportul de mărfuri este prezența unei politici CMR.
Pentru ce perioadă este politica CMR
Contractul de asigurare CMR poate fi încheiat pentru una sau mai multe vagoane sau pentru o perioadă determinată, de regulă, pentru un an.
Ce riscuri acopera o asigurare CMR
Ce riscuri acopera o asigurare CMR
Poliţa CMR acoperă riscurile din momentul primirii mărfurilor pâna când acestea sunt predate destinatarului. Deteriorarea mărfurilor înainte de încărcare sau după descărcarea lor nu este prevazută în contract. În aceste cazuri compania de asigurări nu ofera despăgubiri.
În ceea ce priveşte furtul, acest risc este specificat sub forma unei clauze suplimentare. În funcţie de societatea de asigurări la care este încheiată poliţa, furtul poate fi acoperit integral, parţial sau doar furtul prin efracţie.
Ce riscuri nu acoperă o asigurare CMR
Asigurarea CMR nu acoperă urmatoarele tipuri de riscuri: producerea de pagube indirecte, scăderea preţurilor mărfurilor pe perioada în care sunt transportate, pagube care apar în caz de desfăşurare a unui război sau acţiuni precum tulburări civile sau costuri impuse de transformarea sau îmbunătăţirea mărfurilor care sunt transportate.
În acelaşi timp, pentru orice pagubă produsă mărfurilor care nu este specificată în contractul de asigurare, compania de asigurări are dreptul să refuze acordarea de despăgubiri.
Suma de asigurare
Valoarea maximă a despăgubirii se calculează pentru fiecare caz în parte. La calculare se ţine cont de preţul mărfurilor pe piaţă la momentul respectiv sau de cotaţiile acestora la bursă. Un transportator încheie o asigurare CMR pentru a fi despăgubit în momentul în care marfa este deteriorată sau distrusă complet în urma unor incidente care apar pe parcursul transportului. Autovehiculele cu care se efectuează transportul se pot afla în proprietate, sunt închiriate sau sunt în regim de gestiune.
Costul asigurărilor CMR
Costul politicii de asigurare CMR se bazează pe suma asigurată de transportator și compania de asigurări. În cazul în care transportatorul încheie un contract de asigurare cu o deductibilă, prima de asigurare va fi mai mică. Pentru a afla prețul exact al politicii, vă rugăm să contactați managerul nostru prin telefon 022 93-01-91 sau să efectuați un calcul prin completarea formularului:

Pentru a afla prețul: Asigurarea CMR

nu ezitați să sunați la numărul de telefon 079 93 01 90 sau 022 93 01 91

sau completați formularul:

Patru pași pentru calcularea costului
Asigurarea CMR
PRIMIȚI GRATIS:

Consultanța specialistului in asigurari

Cele mai avantajoase condiții

Compararea polițelor la 10 companii;

Negocierea contractelor de asigurare

Asistență la producerea riscului asigurat

  • 1
  • 2
  • 3
Prin trimiterea unei cereri, sunteți de acord cu politica de confidențialitate
Analizăm informația
Calculăm costurile
Pregătim informația
Calculul este procesat. Vă rugăm să completați formularul pentru a vă putea contacta.

VA MULTUMIM!
Comanda a fost înregistrată, în maxim 30 min veți fii telefonat de către operatorul nostru pentru a confirma datele.
Serviciul lucrează de luni pînă vineri între orele 8:30 - 19:00, sîmbata între 9:00 - 17:00 iar duminica între 10:00 - 14:00.

Plățile scutite
Când este absolvit de vină un transportator
autovehiculul folosit pentru transport nu este protejat cu o prelată, iar acest lucru a fost specificat în contract;.
marfa este împachetată într-un ambalaj deteriorat şi astfel este expusă mai uşor la avarii;
mărfurile sunt deteriorate în urma acţiunilor de deplasare, încărcare sau de descărcare de către expeditor sau destinatar;
marfa este încărcată în vehiculul de transport într-o manieră necorespunzătoare, iar coletele nu sunt numerotate suficient sau sunt numerotate nesatisfăcător;
sunt transportate animale vii.
Timp de livrare excesiv
Dacă au aparut daune din cauza că a fost depaşit termenul de livrare, transportatorul va trebui sa plătească despăgubiri pâna la nivelul maxim egal cu nivelul taxelor de transport. Pentru aceasta păgubitul trebuie sa aducă dovezi edificatoare din care sa reiasă că daunele sunt cauzate de depăşirea termenului de livrare.
Responsabilitatea transportatorului
Cel care se ocupă de transportarea mărfii este 100% răspunzător pentru marfă, de el depinzând siguranţa bunurilor din momentul în care intră în posesia lor şi până la destinaţie. Dacă marfa se pierde, este avariată pe durata călătoriei, este eliberată cu întârziere şi nu ajunge la destinaţie în timp util, vina îi aparţine integral transportatorului.
Există şi excepţii când transportatorul nu este tras la răspundere pentru ceea ce se întâmplă cu marfa, dacă persoana care are dreptul să dispună de marfă este vinovată de felul în care a manipulat-o sau a dispus de marfă după bunul plac. Pentru a fi exonerat de răspundere privind starea precară a mărfii, transportatorul nu poate să invoce defecţiunea vehiculului folosit la transportarea mărfii şi nici să dea vina pe acea persoană de la care a închiriat maşina.