Browser-ul dvs. nu acceptă script-uri!
Activați opțiunea javascript sau vă rugăm să luați legătura telefonică cu operatorii noștri

Serviciul lucrează

de luni pînă vineri între orele 8:30 - 19:00 , sîmbata între 9:00 - 17:00 iar duminica între 10:00 - 14:00

Orange: +373 68 93 01 91 Moldcell: +373 79 93 01 91 Fix: +373 22 93 01 91

la adresa: mun. Chişinău, str. Mitropolit Dosoftei, 118

Contacte

DESPRE ASIGURAREA MEDICALĂ

Ce presupune asigurarea medicală de călătorie?

Asigurările medicale peste hotare sunt un strict necesar pentru sejururile din afara țării. Aţi planificat vacanţa până la ultimele detalii dar totul se poate da peste cap în câteva secunde, întrucât nu se ştie niciodată cum reacţionează organismul dvs. la condiţiile specifice de climă, temperatură, particularităţile gastronomice ale statului vizitat. Fie că este vorba de o excursie cu familia, o călătorie de afaceri sau muncă în străinătate, asigurarea medicală vă garantează accesul gratuit la servicii de sănătate în caz de accident, îmbolnăvire sau alte situaţii ce vă pot afecta sănătatea.

Principalele evenimente asigurate sunt:

  • boala acută subită;
  • leziunile corporale și dereglările sănătății apărute în urma unui accident;
  • decesul asiguratului în urma unei boli subite sau a unui accident.

Dacă apare o astfel de urgență, vă puteţi concentra mai bine pe rezolvarea ei, fără grija bugetului. În plus, asigurarea medicală de călătorie are un preț mic pentru riscurile pe care le acoperă. Cheltuielile pentru servicii medicale în străinătate pot fi de sute de ori mai mari decât costul unei poliţe medicale care acoperă gratuit toate aceste intervenţii. În cazul urgențelor grave, cu intervenții chirurgicale de exemplu, costurile pot depăși chiar și 50 000 de Euro în Europa. Specialiștii în asigurări de la Groupama spun că în Statele Unite și Canada, serviciile medicale costă chiar și dublu față de cele din Europa.

Majoritatea asigurătorilor acoperă cheltuielile legate de:

  • tratament în condiţii de staţionar, inclusiv cheltuielile pentru alimentație, internare, onorarul medicului și personalului medical inferior;
  • tratament ambulatoriu;
  • medicamente necesare – recomandate de medic;
  • transportarea asiguratului la cel mai apropiat punct de asistență medicală urgentă sau medic;
  • tratament dentar, dar numai de urgenţă (pentru calmarea durerii acute);
  • repatriere medicală justificată şi recomandată de medic;
  • repatriere a corpului neînsufleţit, dacă decesul asiguratului a survenit în urma unui eveniment asigurat.

Asigurarea medicală poate fi încheiată de orice persoană care pleacă temporar în străinătate și care are domiciliul pe teritoriul Republicii Moldova. Perioada de asigurare poate fi de la o zi până la un an .

Important! Contractul de asigurare nu este valabil în ţara în care asiguratul are viză de reşedinţă şi/sau a cărei cetăţenie o deţine.

Dacă polița de asigurare va fi procurată după apariția cazului asigurat, experții companiei de asigurare au toate capacitățile de a depista orice astfel de fraudă, și plata pentru despăgubirea dvs. va fi anulată.

Răspunderea asigurătorului începe la data menționată în poliță ca fiind data începerii perioadei de valabilitate a asigurării, dar nu înainte de trecerea frontierei pentru efectuarea călătoriei în străinătate. Răspunderea asigurătorului încetează la data expirării perioadei de valabilitate înscrisă pe polița de asigurare sau din momentul în care asiguratul trece granița în Republica Moldova.

RAPIDASIG vă recomandă să deţineți o asigurare medicală de călătorie peste hotare valabilă pe întreaga perioadă a şederii în afara graniţelor ţării! În cazul lipsei asigurării medicale, toate cheltuielile de recuperare a sănătăţii se vor face din cont propriu.

Avantajele unei asigurări online

Sunteți pe punctul de a pleca într-o călătorie și ați uitat să încheiați din timp o asigurare medicală peste hotare? Mediul online vă oferă posibilitatea de a cumpăra o poliță de asigurare fără a vă deplasa până la sediul companiei sau a aștepta curierul, atunci când nu aveți timp, pentru ca vacanța dvs. să fie plăcută și fără de griji. Este suficient să aveți conexiune la internet și la o distanță de doar un click puteți compara tarifele de la mai mulți asigurători, pentru a obține oferta cea mai bună în funcție de posibilitățile dumneavoastră.

Pentru aceasta, selectați secțiunea eAsigurare dând click aici. Completați un formular simplu, achitați prin intermediul cardului bancar și primiți în 3 minute polița de asigurare pe e-mail. Serviciul este disponibil 24/24, iar asigurarea este acceptată oriunde în lume. Este un procedeu rapid, transparent și eficient!

Notă Polițele transmise pe e-mail sunt în formatul original acceptat de asigurător, nefiind necesară ștampilarea acestora pentru a fi valabile. Se recomandă tipărirea poliței pentru a avea toate datele la îndemână în caz de necesitate.

Valabilitatea poliţei de asigurare poate fi verificată online dând click aici.

Durata de încheiere a unei polițe de asigurare medicală online este incomparabil mai mică decât atunci când se alege varianta clasică. Chiar și costurile ajung sa fie mai mici în comparație cu achiziționarea tradiţională a unei asigurări. Grație asigurării online, acum puteți să vă bucurați că în doar câteva minute în fața calculatorului v-ați scutit de ore întregi de alergat prin oraș.

Serviciul eAsigurare oferit de noi înseamnă timp și bani economisiți!

Tipul vizei

Asigurările medicale peste hotare pot fi perfectate în regim de UNICĂ INTRARE sau de MULTIPLE INTRĂRI, în dependență de necesitățile dvs.

Dacă plănuiți să faceți o călătorie în străinătate pentru o perioadă cuprinsă între 1 și 365 de zile, alegeți regimul UNICĂ INTRARE, astfel veți beneficia de protecție pe toată durata aflării în străinătate.

Asigurarea medicală MULTIPLE INTRĂRI vă oferă protecție pentru orice călătorie în străinătate pe care o veţi efectua pe parcursul unei anumite perioade de timp. Dacă în timpul perioadei asigurate vă întoarceţi în țară și apoi vă reluaţi călătoria, asigurarea dvs. rămâne valabilă până la terminarea perioadei asigurate.

Asigurarea de călătorie VOIAJ este alegerea potrivită pentru dvs. dacă plănuiţi să faceţi o călătorie în străinătate pentru o perioadă cuprinsă între 2 şi 365 de zile şi vă doriţi ca sănătatea dvs. sa fie protejată.

Costul asigurării medicale peste hotare

Noi vă putem ajuta să alegeți cea mai convenabilă ofertă de asigurare medicală pentru străinătate, în dependență de preferințele dvs. În loc să alergați pe la nenumărate sedii ale companiilor de asigurări sau pe la diverși agenți de asigurare pentru a face o comparație între prețuri, calculatorul face treaba în locul dvs. în doar câteva secunde. Accesați secțiunea Calculator Medicală peste hotare și în doar câțiva pași beneficiați de o listă întreagă de prețuri de la companiile de asigurare, urmând ca dumneavoastră să alegeți prețul și compania pe care o doriți.

rca data

Tarifele sunt obținute direct de la societățile de asigurare, la care NU se percepe comision.

Factorii cei mai importanți în stabilirea prețului poliței de asigurare sunt:

  • perioada pe care se încheie asigurarea – aceasta poate fi între o zi și un an;
  • suma asigurată – între 5 000 de euro și 60 000 de euro în funcție de zona în care călătoriți și de planul oferit de asigurător;
  • țara de destinație pentru statele europene procurați poliţe cu sume asigurate nu mai mici de 30 000 de euro. Pentru statele CSI este suficient 10 000 - 15 000 de euro. În aşa state ca SUA, Canada, Japonia, Austria şi Elveţia, serviciile medicale sunt mult mai scumpe – acoperirea trebuie să fie de minimum 50 000 de euro;
  • vârsta persoanei asigurate – pentru persoanele în vârstă sunt stabiliți anumiți coeficienți de majorare a primei de asigurare;
  • scopul călătoriei – dacă în timpul aflării peste hotare veţi desfășura activități legate de muncă fizică, sport profesional/amator sau odihnă în stațiuni montane, trebuie să selectați scopul călătoriei corespunzător, în caz contrar compania poate refuza despăgubirea.

În funcție de tipul de asigurare și de clauzele suplimentare pentru care optezi, acoperirea poliței este diferită: de la cele mai simple, care acoperă doar cheltuielile medicale ca urmare a unui accident sau a unei îmbolnăviri subite, până la cele mai complexe, care acoperă și cheltuielile stomatologice, intervenţiile chirurgicale, procedurile fizioterapeutice, sau chiar cheltuielile legate de anularea călătoriei.

Este important să cunoașteți că prețul unei asigurări de călătorie variază și în funcție de tipul pachetului de asigurare: Standart, Premium sau Storno.

Pachetul Premium conține anumite opțiuni suplimentare de asigurare.

Asigurarea Storno oferă protecție în cazul în care călătoria nu mai poate fi efectuată din cauza producerii unor evenimente imprevizibile ca:

  • leziunea sau boala subită care necesită spitalizare, neprevăzută la data de călătorie, precum şi decesul asiguratului sau a membrilor familiei sale (soţ, soţie, mamă, tată, fiu, fiică, frate, soră);
  • cauzarea daunelor bunurilor asiguratului în urma incendiului, exploziei, calamităţilor naturale (inundaţii, alunecări de teren, cutremure), precum şi cauzarea premeditată a daunelor bunurilor asiguratului de către terţele persoane, în urma căreia este necesară prezenţa sa pentru investigarea circumstanţelor cazului;
  • proces de judecată neprevăzut, la care asiguratul trebuie să participe conform hotărârii judecătoreşti.

Pentru a calcula prețul unei asigurări medicale de călătorie în străinătate faceți click aici și în câteva secunde puteți alege cea mai avantajoasă ofertă pentru dvs. Pentru a afla care sunt riscurile incluse în polița de asigurare, apăsați în dreptul companiei care vă interesează butonul INFO.

Asigurarea medicală – excepții

Atunci când cumpărați o asigurare medicală de călătorie în străinătate trebuie să fiți conștienți de faptul că polița acoperă numai acele probleme medicale care au apărut în timpul călătoriei. Prin urmare, afecțiunile cronice, cele care nu necesită tratament imediat sau acele cazuri în care tratamentul poate fi amânat până la întoarcerea în țară nu sunt incluse în polița de asigurare .

Pentru a nu ajunge în situații neplăcute în care compania va refuza compensarea cheltuielilor medicale suportate, trebuie să cunoaşteţi din timp în ce cazuri şi pentru ce nu se achită despăgubiri de către societatea de asigurare.

Nu se compensează cheltuielile făcute pentru:

  • tratarea bolilor ce au început până la plecarea în străinătate;
  • tratamentul bolilor cronice şi oncologice;
  • investigaţiile profilactice efectuate fără indicaţia medicului;
  • medicamentele care nu au fost prescrise de medic;
  • servicii medicale care nu erau necesare;
  • serviciile medicinei netradiţionale;
  • protezarea dentară (se compensează doar cheltuielile pentru tratamentul bolilor acute de dinţi);
  • operaţiile chirurgiei plastice şi cosmetologice;
  • procurarea ochelarilor şi aparatelor auditive;
  • urmările intoxicaţiilor alcoolice şi narcotice;
  • tratarea SIDA şi bolilor venerice;
  • autoprovocarea premeditată de către asigurat a unor leziuni corporale;
  • sinucidere și urmările tentativei de sinucidere;
  • traume şi maladii care au apărut ca urmare a unor acţiuni ilicite;
  • urmările exploziilor nucleare, radiaţiei sau iradierii radioactive;
  • riscurile care nu sunt prevăzute în contractul de asigurare;
  • reabilitarea medicală.

De asemenea, este bine de știut că există anumite excluderi din teritoriul de valabilitate a contractului de asigurare:

  1. Republica Moldova;
  2. țara de origine a asiguratului, în cazul cetățenilor străini;
  3. ţara în care asiguratul are viză de reşedinţă ;
  4. statele pe teritoriul cărora au loc acţiuni militare (de război, revoluţii, lovituri de stat);
  5. statele în adresa cărora sunt aplicate sancţiuni economice sau juridice din partea ONU;
  6. statele pe teritoriul cărora au fost depistate diferite surse de epidemii în masă;
  7. statele pe teritoriul cărora sunt atestate riscuri evidente legate de siguranţa persoanei.
Ce fac dacă se întâmplă un eveniment asigurat?

Dacă în timpul călătoriei aveți nevoie de ajutor medical, atunci urmează obligatoriu să luați legătura cu Centrul de Asistență la unul din numerele menționate pe polița dvs. de asigurare

În cadrul apelului, comunicați următoarele date:

  • numele, prenumele;
  • locul unde vă aflați;
  • numărul poliței de asigurare eliberată de către asigurător;
  • un număr de telefon la care puteți fi contactat în străinătate;
  • detalii privind urgența medicală sau informații privind evenimentul asigurat produs.

Acționați în corespundere cu consultația operatorului. Acesta vă va îndruma la cel mai apropiat spital sau instituție medicală autorizată, care poate ajuta în cazul prezentat. Cheltuielile urmează să fie achitate de către compania de asistenţă.

Operatorii serviciului de asistență sunt disponibili 24/24 și deservesc clienţii inclusiv în limbile română şi rusă.

Cum se rambursează sumele plătite?

În cazul în care ați achitat de sine stătător serviciile medicale în țara unde vă aflați, în decursul a 24 de ore după achitare, sunteți obligați să vă adresați la Centrul de Asistență și să comunicați suma cheltuielilor.

Important! În cazul în care dvs. suportați cheltuielile – la adresarea către medic – solicitaţi să vi se elibereze concluzia medicală în care trebuie să fie indicate:

  • numele dvs., al medicului, precum şi data adresării după ajutor medical;
  • diagnoza stabilită;
  • indicaţiile medicului – de ce tratament şi medicamente aveţi nevoie.

Dacă veţi procura medicamente sau veţi achita tratamente şi proceduri ce n-au fost prescrise de medic, nu veți obţine compensarea costului lor de la compania de asigurare.

Achitând costul medicamentelor, tratamentelor şi procedurilor medicale, păstraţi toate cecurile, bonurile şi facturile fiscale , pentru a putea demonstra companiei de asigurare cheltuielile făcute!

La întoarcerea în țară, trebuie să vă adresați la compania de asigurare într-o perioadă cât mai scurtă (maximum 30 de zile calendaristice de la terminarea tratamentului), pentru a obține plata de despăgubire. În cazul în care cererea de despăgubire nu va fi depusă în acest termen, asigurătorul îşi rezervă dreptul de a refuza plata despăgubirii.

Nu se rambursează cheltuielile făcute în zone geografice sau perioade de timp care nu sunt înscrise în poliță și nici cele pentru tratamente sau intervenții efectuate în cazul unor boli sau afecțiuni avute înaintea încheierii poliței.